KLIK OG KOM TIL FORSIDEN

Målertur fra Thyborøn (Ny Waders rekord)

Denne fangstrapport deltager i kvartalsudtrækningen

læs regler

Denne fangstrapport deltager i pointkonkurrencen læs regler

Sponsor i Waders månedsudtrækning

GrejOnline, Almas, Jagt & fiskeriMols Linien,

Jægeren og Lystfiskeren, Sparekassen Himmerland,

Volstrup Fiskepark, Torpedo aps

Denne fangstrapport deltager i månedstrækningen

læs regler

Størrelse kg: 4,95

Længde cm: 95

Fangst dato: 27/6 08

Knud og jeg tog en tur over til Thyborøn for at fiske torsk sammen med Ingolf. Vejret så dog ikke for godt ud dagene optil, men Knud ringede torsdag over middag og sagde at vi skulle sejle. Jeg kørte ud og hentede Knud, og vi satte kursen mod Thyborøn. Da vi kom op til Ingolf stod menuen på Budweiser og nyrøget laks. Lækkert. Det blev morgen og vi skulle afsted. Vi syntes der var meget vind, men havet skulle vise sig senere fra den bedste side. Vi sejlede ca 3 timer ud og startede med at fiske på et vrag. Jeg havde ikke rigtig tur i den, men Knud skovlede fisk ind. Skipper mente ikke det var gost fiskeri her så vi sejlede videre til en stengrund. Da vi havde drevet lidt og der ikke rigtig kom nogle fisk ind, ville skipper til at sejle videre. Knud får pludselig et mega hug, der krøller hans 80 punds stand i knæ. Der blev pumpet og pumpet indtil vi kunne se fisken, eller ret og sagt fiskene! Der var 2 mega torsk på, så jeg gaffede den ene og Ingolf den anden. Vægten sagde 10 og 9,75 kg! Det var sku vildt, og Knud sundede sig lidt bagefter. Vi sejlede tilbage til starten af stenene igen og her får jeg bid, en god torsk på 9,25 kg. Så var dagen alligevel reddet for mig. Vi sejler lidt videre på stengrunden, og skipper giver signal til at fiske. Knud får stort hug igen, men fisken følger bare med op, indtil den ser overfladen, og så vil den ned igen. Det kom den dog ikke, og Ingolf gaffer Knuds anden måler, vægten sagde 13 kg, rent! Herefter får jeg en god lange på næsten 5 kg. Så det var en kanon tur, endnu engang.

Jesper Mølholt

klik på billeder og se dem i stort format